https://www.youtube.com/watch?v=Fqh3OZva0Xc
Molempien kouluttajien tiimi muodostui seuraavista kuudesta tulityypistä tässä järjestyksessä:
- Moltres (Fire Spin + Overheat)
- Entei (Fire Spin + Overheat)
- Flareon (Fire Spin + Overheat)
- Heatran (Fire Spin + Fire Blast)
- Charizard (? + ?, mutta todennäköisesti Fire Spin + Blast Burn)
- Blaziken (? + ?, mutta todennäköisesti Fire Spin + Overheat)
Sekä Moltres että Entei kestivät kaksi superiskua ja tippuivat kolmannesta. Flareon selvisi vain yhdestä ja tippui toisesta. Viimeisenä kentälle päässyt Heatran ehti ottaa kaksi superiskua, ennen kuin ottelu päättyi, mutta siihen mennessä otetun vahingon perusteella se olisi kestänyt vielä toiset kaksi ja tippunut vasta viidennestä. Ero on huomattava. Tässä on täydellinen esimerkki, miksi Heatranin uppaaminen on perusteltua, vaikka sen liikesarja ei olekaan aivan optimaalinen. Kuitenkin kaksi Metagrossin duonnutta pelaajaa olivat päätyneet samaan johtopäätökseen.
Flareonilla ja Enteillä on mahdollisuus käyttää yhden palkin Overheatin sijaan kahden palkin Flamethroweria. Kohdassa 2:41 Overheatit ovat molemmilla Flareoneilla valmiina, mutta ne eivät näytä ehtivän sisään, ennen kuin Metagrossin Flash Cannon tiputtaa ne. Tämä johtaa suureen superiskun latauksen menetykseen, mikä olisi ollut vältettävissä Flamethrowerin avulla. Kahden palkin liikkeenä Flamethrower olisi ehtinyt iskeä (ainakin) viisi kertaa. Olettaen, että pelaajat ovat parhaita ystäviä oikeanpuoleinen Flareon tiputtaa yhdellä Overheatilla Metagrossin HP:ta 182 pisteellä, kun taas yhdellä Flamethrowerilla se tiputtaisi 80. Jos katsotaan pelkästään DPS-listoja, Overheat Flareon ohittaa Flamethrower Flareonin. Kuitenkin juuri tällaisissa tilanteissa Flamethrower olisi ollut parempi vaihtoehto, koska tällöin käyttäjä ei olisi vienyt tippuessaan mukanaan läheskään niin paljon superiskun latausta kuin nyt Overheatin kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti